Jak trudnościom z matematyki zrobić szach-mat?
„o Matmo daj się poznać” to cykl rozmów pozwalających spojrzeć na nauczanie i uczenie się matematyki z różnych perspektyw. Odpowiedzi na pytania o to jak wspierać poznanie matematyki, jak efektywnie jej się uczyć i nauczać udzielają specjaliści w swojej dziedzinie.
W tym odcinku moim Gościem jest pasjonat matematyki Tomasz Pintal. Pasjonat nauczania i inspirowania: matematyka i szachy – w oparciu o myślenie logiczne, krytyczne, niezależne i twórcze.
Z materiału dowiesz się:
- 👉Jakie są strategie na efektywne uczenie się matematyki?
- 👉Jakie są źródła trudności w uczeniu się matematyki?
- 👉Jak pokonać lęk przed matematyką?
Tomasz Pintal o sobie
Lubię wiedzieć więcej: dyskutować na różne ciekawe tematy, czytać oraz spotykać się i i działać z fajnymi ludźmi. Uwielbiam uczyć myślenia (zwłaszcza na przykładzie szachów oraz matematyki) oraz języka angielskiego. Moja pasja to odkrywanie i poszukiwanie potencjału w człowieku. Lubię czytać i rozmawiać na tematy związane z psychologią, pedagogiką, matematyką i rozwojem.
W sieci Tomka możesz spotkać na forach facebookowych oraz na jego blogach:
najnowsze posty z kategorii:
Microsoft 365 Copilot – AI, która wspiera nauczycieli, uczniów i szkoły
Cyfrowa transformacja edukacji przyspiesza. Coraz więcej szkół korzysta z AI, ale wciąż nie wszystkie robią to strategicznie. Microsoft 365 Copilot został stworzony, by wspierać trzy kluczowe grupy:...
Myślenie krytyczne w praktyce nauczyciela – jak projektować lekcje, które rozwijają rozumienie, a nie tylko pamięć
Dlaczego to dziś jedno z kluczowych wyzwań edukacji? Edukacja przez lata koncentrowała się na przekazywaniu wiedzy – nauczyciel miał „nauczać”, a uczeń „zapamiętywać”. Model ten sprawdzał się w...
Koniec wsparcia dla Windows 10 – co to oznacza dla szkół i nauczycieli?
14 października 2025 r. to data, która powinna znaleźć się w kalendarzu każdej szkoły i nauczyciela korzystającego z komputerów w pracowni czy do pracy administracyjnej. Tego dnia Microsoft zakończy...
AI w edukacji – kompas, drogowskaz i nowy język w rękach nauczyciela
AI jako kompas – od czego zacząć? Wyobraź sobie, że prowadzisz klasę na górską wycieczkę. Masz mapę, ale pojawia się mgła. Wtedy sięgasz po kompas – nie prowadzi cię sam, ale pozwala złapać...
COPILOT na start! Czyli jak z pomocą AI zaplanować rok szkolny?
Nowy rok szkolny? Z Copilotem na start!
Zobacz, jak sztuczna inteligencja może ułatwić planowanie, dokumentowanie i wdrażanie polityki oświatowej.
Nowy projekt EduLab na oMatmo.pl: Promptowanie w Canva AI
Start projektu „EduLab promptowania w Canva AI”! Zapraszam wszystkich nauczycieli, edukatorów i pasjonatów kreatywnych rozwiązań do udziału w wyjątkowej serii dziesięciu mini-kursów, w których...



