Jak się ma mózg matematyka? Wyjaśnia prof. Włodzisław Duch
„o Matmo daj się poznać” to cykl rozmów pozwalających spojrzeć na nauczanie i uczenie się matematyki z różnych perspektyw. Odpowiedzi na pytania o to jak wspierać poznanie matematyki, jak efektywnie jej się uczyć i nauczać udzielają specjaliści w swojej dziedzinie.
W odcinku otwierającym cykl moim Gościem jest wybitny naukowiec prof. Włodzisław Duch.
Profesor Włodzisław Duch oprócz kierowania Laboratorium Neurokognitywnym jest też kierownikiem zespołu Neuroinformatics and Artificial Intelligence w University Centre of Excellence Dynamics, Mathematical Analysis and Artificial Intelligence, oraz pracownikiem Katedry Informatyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Z materiału dowiesz się:
- 👉Co wnoszą badania o mózgu w kontekście uczenia (się) matematyki?
- 👉Czy jest coś takiego jak talent matematyczny?
- 👉Co mogą zrobić rodzice małych dzieci, aby przygotować dziecko do efektywnej nauki matematyki?
- 👉Co może wspierać efektywność nauczania matematyki?
- 👉Jak szkoła może wspierać rozwój kompetencji matematycznych uczniów?
- 👉Jakie są mity dotyczące nauki matematyki?
prof. WlodzisłaW duch
Profesor Włodzisław Duch oprócz kierowania Laboratorium Neurokognitywnego jest też kierownikiem zespołu Neuroinformatics and Artificial Intelligence w University Centre of Excellence Dynamics, Mathematical Analysis and Artificial Intelligence, oraz pracownikiem Katedry Informatyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracował też na Wydziale Inżynierii Komputerowej (School of Computer Engineering), Uniwersytetu Technologiczego Nanyang (Nanyang Technological University) w Singapurze jako Nanyang Visiting Professor i visiting professor (2003-2012). Przez dwie kadencje piastował stanowisko prezesa Europejskiego Towarzystwa Sieci Neuronowych (European Neural Networks Society, 2006-2008-2011), w 2013 roku wybrany do College of Fellows of the International Neural Networks Society. Był wiceministrem odpowiedzialnym za naukę w Polsce (2014-15) i prorektorem ds. badań naukowych i informatyzacji na UMK (2012-14).
W sieci
najnowsze posty z kategorii:
Promptownik wakacyjny z Copilotem
🌴 Czy sztuczna inteligencja może pomóc zaplanować idealne wakacje? Tak – i to zaskakująco skutecznie!Z radością dzielę się „Promptownikiem wakacyjnym z Copilotem”, który przygotowałam z myślą o...
Od doświadczenia do analizy
Od doświadczenia do analizy – materiały do pobrania po webinarze Jak zamienić sztuczną inteligencję w sprzymierzeńca nauczyciela biologii, chemii, fizyki, geografii czy matematyki? Jak uczyć nie...
Nauczycielu! WykorzystAI moc narzędzi Microsoft na finiszu roku szkolnego (i dotrwAI z klasą)
Czy końcówka roku szkolnego musi oznaczać tylko zmęczenie, oceny i gonitwę za formalnościami? A co, gdyby zamiast tego postawić na kreatywność, dobre emocje i... wsparcie sztucznej inteligencji?...
Canva AI – jak tworzyć quizy w kilka minut?
Canva AI w edukacji? To prostsze niż myślisz! Czy wiesz, że tworzenie quizów, kart pracy czy interaktywnych materiałów dydaktycznych może zająć Ci… zaledwie kilka minut? Jeśli uczysz, szkolisz lub...
PoznAI moc swoich słów!
Świat sztucznej inteligencji rozwija się w zawrotnym tempie. Ale aby naprawdę korzystać z jego możliwości, nie wystarczy samo narzędzie – kluczowa jest umiejętność komunikacji z AI. Dlatego powstał...
ORE
Czy sztuczna inteligencja może zdać egzamin na stanowisko asystenta doradcy metodycznego i nauczyciela konsultanta?Podczas konferencji „System doskonalenia nauczycieli – dokąd zmierzamy?”,...