Jak się ma mózg matematyka? Wyjaśnia prof. Włodzisław Duch
„o Matmo daj się poznać” to cykl rozmów pozwalających spojrzeć na nauczanie i uczenie się matematyki z różnych perspektyw. Odpowiedzi na pytania o to jak wspierać poznanie matematyki, jak efektywnie jej się uczyć i nauczać udzielają specjaliści w swojej dziedzinie.
W odcinku otwierającym cykl moim Gościem jest wybitny naukowiec prof. Włodzisław Duch.
Profesor Włodzisław Duch oprócz kierowania Laboratorium Neurokognitywnym jest też kierownikiem zespołu Neuroinformatics and Artificial Intelligence w University Centre of Excellence Dynamics, Mathematical Analysis and Artificial Intelligence, oraz pracownikiem Katedry Informatyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Z materiału dowiesz się:
- 👉Co wnoszą badania o mózgu w kontekście uczenia (się) matematyki?
- 👉Czy jest coś takiego jak talent matematyczny?
- 👉Co mogą zrobić rodzice małych dzieci, aby przygotować dziecko do efektywnej nauki matematyki?
- 👉Co może wspierać efektywność nauczania matematyki?
- 👉Jak szkoła może wspierać rozwój kompetencji matematycznych uczniów?
- 👉Jakie są mity dotyczące nauki matematyki?
prof. WlodzisłaW duch
Profesor Włodzisław Duch oprócz kierowania Laboratorium Neurokognitywnego jest też kierownikiem zespołu Neuroinformatics and Artificial Intelligence w University Centre of Excellence Dynamics, Mathematical Analysis and Artificial Intelligence, oraz pracownikiem Katedry Informatyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracował też na Wydziale Inżynierii Komputerowej (School of Computer Engineering), Uniwersytetu Technologiczego Nanyang (Nanyang Technological University) w Singapurze jako Nanyang Visiting Professor i visiting professor (2003-2012). Przez dwie kadencje piastował stanowisko prezesa Europejskiego Towarzystwa Sieci Neuronowych (European Neural Networks Society, 2006-2008-2011), w 2013 roku wybrany do College of Fellows of the International Neural Networks Society. Był wiceministrem odpowiedzialnym za naukę w Polsce (2014-15) i prorektorem ds. badań naukowych i informatyzacji na UMK (2012-14).
W sieci
najnowsze posty z kategorii:
Wykorzystanie akceleratora Microsoft „Postępy w czytaniu” na matematyce
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak skutecznie angażować uczniów i monitorować ich postępy na bieżąco? Microsoft ma na to odpowiedź! Dzięki innowacyjnym akceleratorom uczenia się nauczyciele...
Rutyny myślenia krytycznego na lekcjach matematyki
Myślenie krytyczne to umiejętność, która pozwala nam analizować informacje, oceniać argumenty i rozwiązywać problemy. W matematyce jest szczególnie istotna, ponieważ pomaga nam nie tylko znaleźć...
Dzień Dinozaura
26 lutego to m.in. Dzień Dinozaura? Niech więc rządzą dziś w zagadkach.
Quiz – Logiczne zagadki z „Niepodległością” w tle
Poniżej Quiz złożony z zagadek logicznych z motywem nawiązującym do Święta Niepodległości. Miłego głowy łamania 🙂 [button...
Escape room – Muzeum Liczby Pi
Zapraszam o wirtualnego pokoju zagadek w wersji fit.
Eksperyment na dzień PI, czyli coś dla poszukiwaczy π w stogu igieł
Każde dziecko, niezależnie od wiedzy matematycznej może świętować dzień liczby PI. Ba nawet może ją sam odkryć (jeśli jeszcze jej nie zna). Jak? Wystarczy prosty eksperyment... Z okazji dnia Liczby...